sunnuntai 26. huhtikuuta 2015

Still Loving You

Muistatko sä sun ensirakkauden? Tietenkin muistat, niin minäkin. Käsittämätöntä tunteiden leiskuntaa, ihanaa nuorta rakkautta.

Mun ensirakkaus oli Heka. Olin itse 7-luokkalainen ja Heka oli kympillä. Me seukattiin puoli vuotta. Käveltiin joka kerta tavatessamme Kokonniemen lenkki Porvoossa, sitten mentiin meille ja kuunneltiin Scorppareita. Käveltiin ja kuunneltiin musiikkia, puoli vuotta. Me ei edes kertaakaan muuten kävelty käsi kädessä Jännä ensirakkaus molemmille. Mutta olihan se ihanaa. Mä jotenkin olin tosi ylpeä siitä, että mun poikakaveri oli kympillä. Voi elämän kevät taas.
Ja siihen aikaan, kun itse olin nuori, oli tapana että kaverit käyvät kysymässä mielenkiintoiselta pojalta, että "alatsä olemaan Katrin kanssa". Heka vastasi myöntävästi eli siten meistä tuli pari. Nyt oikeasti naurattaa, mutta silloin se oli tosi vakavaa.

No, miten sitten rakastuminen aikuisiällä eroaa tuosta nuoruuden höpsähtelystä? No tietenkin monella tavalla. Puhutaan vähän eri asioista kuin teininä ja monasti se eletty elämä antaa sen oman lisänsä siihen suhteeseen.

Mä olen itse nyt joutunut miettimään syitä, miksi sen suhteen aloittaminen on ollut vähän työlästä. Toisaalta on ollut ihan hyvä näin, mutta toisaalta sitä huomaa kaipaavansa. Ja tietenkin se rohkaistuminen taas. Ja onhan siinä sekin, että pitäisi sitten ihan kamalan pitkä stoori kertoa omasta elämästään toiselle. No ei, tekosyitä, tekosyitä.

Varmaan se, että jossain vaiheessa omaa naiseuttani on loukattu, vaikuttaa kyllä vielä. Asioilla on vain niin pitkäkantoiset jäljet, mutta eivät ne asiat kuitenkaan enää päivittäin ole mielessä. Pelko kuitenkin oman itsensä "avaamisesta" toiselle on tosi. Tavallaan sitä kieltää itseltään luvan niihin rakkauden tunteisiin. Ja kyllä, helpottaisi kummasti, jos niistä asioista olisi puhuttu silloin, mutta koska ihmisen piti olla vahva, sitä ei tehty. Ja kyllä nyt tänäpäivänä ymmärrän, että asioiden piti vain niin tapahtua. Että minäkin ymmärsin sen, ettei meitä olisi ollut sillä tavalla toisillemme tarkoitettu. Vaikka se kyllä vähän kyrsikin :)



Ja tässä hei tämä, mun ja Hekan biisi, se voisi olla vaikka sun ja mun biisi

Still Loving You




Ei kommentteja: