tiistai 18. helmikuuta 2014

Selkärankaa

Tein tänään profillin Reddit.com sivustolle, tyttäreni suosituksesta, kiitos Alinalle tästä. Sivustolla on juuri minunkaltaisia tyyppejä, aikansa kilojaan kantaneita möhömahoja. 
Profiilin lisätään perustiedot; paino, pituus, ikä jne. Ja sitten laitetaan se inhottava ENNEN kuva, sekä jälkeen/tällä hetkellä kuva. 
Arvaa vaan hirvittikö tuo ennen kuvan laittaminen. Kauhea maha, siis varsin muhkea, pehmeä, löysä ja löllyvä. Yäk. Mutta hei, se olin minä, siellä vatsani alla. Somasti naama punaisena uimarannalla. Enkä tuossa kuvassa ollut edes muhkeimmillani, siitä ajasta ei todisteita ole. 
Jälkeen kuvan kanssa oli jo vähän helpompaa. Toki minullakin on vielä töitä, mutta alku on jo varsin hyvä. Itse olen tyytyväinen.

Se, mikä näistä sivustoista tekee kivoja, on juuri se vertaistuen saaminen, toisten tsemppaaminen jne. Itse koen välillä vähän huonoa omaatuntoa hehkutuksestani, kaikki eivät varmasti jaksa jatkuvalla syötöllä kuunnella jumppatarinoitani, syömisiäni, housujen koko-asioita. En halua rasittaa liiaksi lähipiiriäni kuntoremontillani. Vaikka täytyy kyllä kiittää omaa lähipiiriäni lämpimästi kannustuksesta, kauniista sanoista ja tsemppauksesta. Ne ovat antaneet eittämättä oman sysäyksensä tähän omaan mutokseeni.
Mutta myös ventovieraiden kommentit antavat sitä motivaatiota välillä iskevään uskonpuutteeseen. Mitä mieltä olet näistä? 

- Wow, what a difference! Look how much happier you look! You are radiant
- Mission accomplished! :) you look great. Totally inspiring!
- You look wonderful! Not only because of losing the weight but you look so much happier and healthier. Congrats and keep up the good work!
- I can SEE the happiness in your face, plus you are looking amazing! You go hot mama. :)
- You look great!! You even kind of look like Jaime Lee Curtis!

Tuossa vain muutamia esimerkkejä tsemppauksista. Kiitos heille niistä. 

Se, mikä saa taas jatkamaan on tämä totaalinen halu ja motivaatio. Koska minä tiedän, että teen tämän. Enää ei ole jossittelua. 

Olen totutellut terveellisempään ruokavalioon pikkuhiljaa ja huomaan nauttivani siitä. Avokado, jota ennen inhosin, on löytänyt tiensä leipäni päälle, kala ja kana ovat useammin ruokalistalla nykyään. Ja ne kasvikset, vaikka niitä meillä onkin aina syöty.
Pystyn kulkemaan kaupassa karkkihyllyn ohi, voin jäädä jopa katselemaan niitä, mutta mun ei tee mieli ostaa niitä. Eikä munkkeja ja viinereitä. Silti en tunne jääväni paitsi mistään. Päinvastoin. Paljon uusia makuja on löytänyt tiensä keittiööni, uusia tuttavuuksia joita aikasemmin karsastin jostain tuntemattomasta syystä. 




Mielestäni on hienoa huomata, että sitä selkärankaa löytyy. Enää ei tunnu ollenkaan pahalle syödä pienempiä ruoka-annoksia, syödä kutakuinkin säännöllisesti ja terveellisesti. Eikä se esim. kasvisten hinta voi olla esteenä terveelliselle ruokavaliolle. Vaikka olen työtön aikuisopiskelija, meillä ei ole varaa kovinkaan ylelliseen elämään, mutta meillä on varaa syödä terveellisesti. Se on kuitenkin vähän valinta kysymys.

Ja juu. Koska minä en enää häpeä sitä, mitä olen ollut, voit kurkistaa profiiliani Redditissä ja jättää kommenttisi. http://www.reddit.com/r/loseit/comments/1y8rg5/f510_228lbs_174lbs_still_some_work_to_do/

Minä en häpeä, koska minä olin tuollainen, tällainen olen nyt ja jonkin ajan päästä olen valmis. 
Ja arvaappa mitä? Jumppaaminen jatkuu!!! Mä olen niin koukussa kahvakuulaan, bodypumppiin, fitballiin ja jopa siihen spinningiin. 


Ei kommentteja: