torstai 20. marraskuuta 2014

Minkälainen nainen

Kerroinkin tuossa jo aiemmassa kirjoituksessani siitä, miten valtavia asioita joutuu tai pitäsi varmaan sanoa, että pääsee käymään läpi siinä, kun laittaa kroppaansa kuntoon. Ei voi missään nimessä vähätellä niitä fiiliksiä, joita pään sisällä joutuu käymään, mutta kun ne on käsitelty, ollaan tässä.

Se entinen minä, se ehkä luimuileva, itseään häpeävä nainen on poissa. En ole tavannut häntä pitkiin aikoihin. Tänään sen ymmärsin. Ei olla vain tavattu. Tai sitten hän on kasvanut ja herännyt. Siltä ainakin minusta tuntuu.
Vihdoin siinä tilanteessa, että voit rohkeasti olla sitä mitä olet. Minun ei tarvitse hävetä tai peitellä asioita. Nyt mä olen niin vapaa. Vapaa tekemään mitä mieleen juolahtaa, vapaa nauttimaan ja vapaa antaakseni ehkä toiselle tilaa vierelleni, tai antamaan aikaani.

Aika moninaisia asioita tuli opittua matkan varrella, matkallani tähän naiseuteen, joka minussa nyt on. Minä annoin itselleni luvan nauttia. Voin tehdä asioita, joista pidän, jotka tuottavat mielihyvää, minun ei tarvitse niitä hävetä tai peitellä. Sen ymmärtäminen, että tyytyväisempi minä tuo monin verroin muillekkin mielihyvää. Ei ole varmasti keneltäkään pois se, että minullakin on lupa nauttia ja iloita asioista.
Vaikka olenkin monessa roolissa, äitinä, työntekijänä, ystävänä ja läheisenä ei vähennä myöskään minun oikeuttani itse päättää siitä, mikä on minulle hyvästä ja mikä pahasta. Minä rakastan ja olen rakastettu, se riittää.
Ne kokemukset, joita minulla on ollut, ovat saaneet arvoisensa mittasuhteet. Mutta voin sanoa, että arvostan nykyään jokaista kokemusta. Kaikki ne ovat kasvattaneet minut nyt minuksi.



Olen myös tutustunut itseeni. Naisena ja ihmisenä. Se on retki ja seikkailu, jonka jokaiselle soisin. Ei ole mitään syytä kieltää itseltä asioita vain sen takia, etteivät ne ehkä kaikkia miellytä. Pakko ei ole kuin syntyä ja kuolla, kaiken siltä väliltä voit ihan itse määritellä. Mikä tuottaa sinulle mielihyvää, nauti siitä, nauti niin kuin se olisi viimeinen kerta. Elämä on.

Minä olen nyt rohkeasti nainen. Minä olen nyt ihana minä. Ja sillä ihanalla minällä on vihdoin ne pitkävartiset saappaat korkoineen ja se ihana tykkää käyttää hameita. Koska on nainen ja nauttii siitä. Ja se rakastaa elämää!! Ja on niin valmis kaikkeen. Kiitos minulle.
Hän on onnellinen nainen.

 

Ei kommentteja: